RSS

W dzisiejszym świecie – świecie pełnym wyzwań – liczy się przede wszystkim sprawność fizyczna oraz umysłowa. Zdrowie ponad wszystko! Ale nie jest to do końca prawda. W obecnych czasach panuje kult własnego ciała, przeświadczenie o tym, że coś idealnie wyrzeźbionego jest czymś niezwykle pożądanym. Czy podobna sytuacja nie miała miejsce w Rzymie? Gdzie upadek moralny był na tyle duży, że stopniowo doprowadził do zniszczenia potęgi Rzymu? Z pewnością tak, choć nie jest to temat na dzisiejszy artykuł. Kultywowanie własnego ciała ma jednak związek i z nami. Zobacz więcej »

12

Jak zadbać o mięśnie brzucha?

Autor: admin | Filed under: Bez kategorii

Zawodowy kulturysta dba o wszystkie partie ciała, nigdy nie zapomina o mięśniach nóg i brzucha, które widoczne są podczas zawodów, a ich muskulatura świadczy o pełnym profesjonalizmie, dodatkowo wyrównując złe proporcje.
Pragnąc zapewnić sobie idealny sześciopak warto poświęcić część czasu przeznaczonego na trening ćwiczeniom aerobowym, najlepszym sposobem jest seria brzuszków sprawdzająca się w formie rozgrzewki. Wielu sportowców na trening brzucha przeznacza wczesne godziny poranne, co daje lepszą aktywację tkanki tłuszczowej na substancje energetyczne.
W żadnym wypadku nie należy zapominać o napięciach mięśni brzucha poprawiających wytrzymałość, które powinny trwać około 7 sekund. Zobacz więcej »

4

Jak pobudzić hormon wzrostu?

Autor: admin | Filed under: Bez kategorii

Hormon wzrostu( somatotropina) wydzielany przez przysadkę, wpływa na gospodarkę tłuszczową, białkową i węglowodanową. Odgrywa istotną rolę podczas zwiększania syntezy biała i przyswajania aminokwasów. Kulturyści, którzy pragną podnieść poziom hormonu wzrostu w organizmie powinni dużą uwagę zwrócić na właściwe odżywianie i zdrowy, spokojny sen. Dieta bogata w białko i krótki trening skupiający się na dużej liczbie powtórzeń ze średnim obciążeniem. Zobacz więcej »

27

Energia, a odżywianie

Autor: admin | Filed under: Bez kategorii

Energia wykorzystywana jest przez organizm nieustannie, podtrzymuje nie tylko funkcje trawienne i pracę mięśni, ale również utrzymuje oddech i bicie serca. W trakcie ruchu organizm zmuszony jest do zużycia większej ilości energii, która zapewnia mu żywność. Intensywny trening powinien być połączony z precyzyjnie dopasowaną dietą. Odżywianie, koniecznie wzbogacone w białka tworzące podstawowe struktury komórek. Przykładowo skóra i tkanka mięśniowa zbudowane są prawie w całości z białek, zawierających wodór, tlen, węgiel, azot i mikroelementy. Zobacz więcej »

21

12 sposobów na napinanie mięśni

Autor: admin | Filed under: Bez kategorii

Trening kulturystyczny może opierać się na wielu technikach, od których zależy budowa mięśni i siła. Profesjonalny program treningowy powinien się opierać na ćwiczeniach budujących masę mięśniową przez rozciąganie, napinanie, napompowywanie. Zobacz więcej »

Nie od dziś wiadomo, że sportowcy intensywnie trenujący mają znacznie większe zapotrzebowanie na proteiny, które znajdują się w ogólnodostępnych odżywkach dla ludzi aktywnych. Proteiny pozwalają, bowiem na utrzymanie korzystnej dla organizmu równowagi azotowej. Zobacz więcej »

Zanim udamy się na trening powinniśmy skorzystać z porad specjalistów z dziedziny kulturystyki. Nawet kulturystyka amatorska wymaga odpowiedniego przygotowania, w którym sprawą niecierpiąca zwłoki jest suplementacja i odpowiednie odżywianie. Zobacz więcej »

Sportowcy narażeni są na ciągłą utratę cennych składników odżywczych, trening i zmęczenie przyczyniają się szeregu zmian zachodzących w organizmie. Aby uchronić się przed osłabieniem i chorobami należy sporo czasu poświęcić na prawidłowe odżywianie, oczywiście w odpowiednich proporcjach i czasie. Jadłospis dla sportowców nie jest prosty, gdyż wartość energetyczna posiłków powinna równoważyć wydatki energetyczne.. Zobacz więcej »

24

Podstawowe ćwiczenia kulturystyczne

Autor: admin | Filed under: Bez kategorii

Siła i widoczna muskulatura wymaga wielu poświęceń, nierzadko cięższych niżby się mogło wydawać. Efektywna rzeźba ciała wymaga, bowiem wielu wyrzeczeń ze strony kulturystów lubujących się w tej dziedzinie sportu. Zobacz więcej »

16

10 sposobów na prążkowanie mięśni

Autor: admin | Filed under: Bez kategorii

Kulturystyka zawodowa stawia na doskonały wygląd i ciało idealnie wyrzeźbione. Droga do sukcesu jest kręta i zawiła, urozmaicona licznymi przeszkodami. Prążkowanie mięśni stanowi trudne wyzwanie nawet dla doświadczonych kulturystów, dla których odżywianie i trening połączony z regularnym odpoczynkiem jest bezpośrednim źródłem zapoczątkowującym karierę. Z całą pewnością szczupłego i dojrzałego wyglądu nie idzie osiągnąć przez zatracającą determinację i chęć osiągnięcia sukcesu za wszelką cenę. Zobacz więcej »